Általános Szerződési Feltételek
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a
Cégnév: Farkas Bence egyéni vállalkozó.
Cím: 2500 Esztergom, Kálvária út 81.
Telefon: +36709078012
E-mail: info@kegyeletitargy.hu
Ügyintéző: Farkas Bence
Adószám: 55905486
Nyilvántartási szám: 55905486
Székhely: 2500 Esztergom, Kálvária út 81.
(a továbbiakban: Szolgáltató) és a Farkas Bence egyéni vállalkozó által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél vagy Felhasználó) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek).
Az Ügyfél lehet:
- Cég, egyéni vállalkozás, közület, intézmény, stb.: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró nem természetes személy.
1. Az ÁSZF hatálya:
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.kegyeletitargy.hu weboldalon (a továbbiakban: webáruház, weboldal vagy honlap) található elektronikus áruházon keresztül történik. A szerződés a felek között magyar nyelven jön létre.
A webáruház szabadon látogatható. A webáruház szolgáltatásait Ön, mint Ügyfél jogosult igénybe venni, amennyiben magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF -ben foglaltakat. Az ÁSZF ezen oldal tetején található nyomtató ikonra kattintva kinyomtatható!
2. Raktárkészlet információ:
Webáruházunkban található termékeink nem mindegyikét tartjuk raktárkészleten, így előfordulhat, hogy a kiválasztott termék azonnal nem érhető el. Ebben az esetben a szállítási határidő külön megegyezés tárgyát képezi.
3. A vásárlás menete:
1. A termékeket a "+ Kosárba” gombra kattintva gyűjtheti össze.
2. A Kosár modulnál megnézheti az Ön által kiválasztott termékeket, valamint az árat és az értéket.
3. A "Kosár" gombra kattintva bármikor megtekintheti a Kosár részletes tartalmát!
4. A mennyiség módosítását átírással és a frissítés gombbal végezheti el, ill. a tételek törlésére is van lehetőség!
5. A “Pénztár-nál” véglegesítheti megrendelését.
4. Új vásárló:
4.1. Az Ügyfélnek csak regisztrált vásárlóként van lehetősége használni a webáruházat.
4.2. Az adatai megadása valamint a regisztráció érvényesítése után a “Pénztár-nál” megrendelheti a kiválasztott terméket/termékeket. (A megadott adatok módosítására van lehetőség a legutolsó lépésig, a megrendelés elküldéséig!)
4.3. Pénztár 2 lépés: Töltse ki ill. ellenőrizze a szálázási adatokat!
4.4. Pénztár 3 lépés: Töltse ki ill. ellenőrizze a szállítási adatokat!
4.5. Pénztár 4 lépés: Válassza ki a fizetési módot.
4.6. Pénztár 5 lépés: Válassza ki a fizetési módot!
Az "Opcionális megjegyzés a megrendeléshez" rovatban közölheti egyéb kéréseit, szállításra vonatkozó igényeit.
4.7. Pénztár 5 lépés: Ezután már csak a megrendelés elküldése van hátra, melyről automatikus e-mailt kap visszaigazolásként. A visszaigazoló e-mailben áttekinthetők a megrendeléssel kapcsolatos információk, link segítségével egy kattintással elérhető az ÁSZF, mely kinyomtatható illetve ismét áttekinthetők a szállítási feltételek!
Az Ügyfél a megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket ill. a Szállítási feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
Figyelem! A "Megrendelés elküldése" gombra kattintva fizetési kötelezettséggel járó megrendelés történik!
5. Visszaigazolás / Szállítási határidő:
A visszaigazolás csak a rendelés megérkezését jelenti, mely tartalmazza a megrendelt termékek árát, értékét, valamint a megrendelés sorszámát, melyre később hivatkozni tud az ügyfél.
Miután a Szolgáltató feldolgozta megrendelést, az ügyintézője felveszi a kapcsolatot az Ügyféllel a kiszállítás várható időpontjával kapcsolatban. A kiszállítás, a Szállítás menüpontban leírtaknak megfelelően történik, melynek részletei az ügyintéző és az Ügyfél közötti kapcsolatfelvételkor még egyszer egyeztetésre kerülnek. A termékek kiszállítása átlagosan 72 órán belül megtörténik. A Szolgáltató a raktáron található termékeket 24 - 48 órán belül igyekszik kiszállítani, de természetesen technikai okokból kifolyólag ill. az Ügyféllel történt egyeztetésnek megfelelően hosszabb szállítási idő is előfordulhat. Azokat a termékeket, melyek a rendeléskor nincsenek készleten, a Szolgáltató igyekszik 3 - 4 napon belül kiszállítani, de ilyenkor a kiszállítás akár 1 hétnél hosszabb időbe is beletelhet, ezért a szállítás idejével kapcsolatos pontos információt a Szolgáltató csak az Ügyféllel történő egyeztetés során tud biztosítani.
6. Szállítási és fizetési módok:
1. Kiszállítás futárszolgálattal: Szállítói/postai kiszállítás esetén, átvételkor készpénzben vagy banki előre utalással (A szállítást megelőzően elküldött bizonylat alapján, előre történő átutalással. Az árut csak az összeg megérkezése után áll módunkban elküldeni.)
2. Házhozszállítás körjáratunk ütemezése szerint: Átvételkor készpénzben vagy banki előre utalással (A szállítást megelőzően elküldött bizonylat alapján, előre történő átutalással. Az árut csak az összeg megérkezése után áll módunkban elküldeni.)
Egyedi helyszíni megállapodás esetén 8 napos átutalással.
3. Személyes átvétel esztergomi raktárunkban: Átvételkor készpénzben vagy banki előre utalással (A szállítást megelőzően elküldött bizonylat alapján, előre történő átutalással. Az árut csak az összeg megérkezése után áll módunkban elküldeni.)
Egyedi helyszíni megállapodás esetén 8 napos átutalással.
7. A vásárlástól való 14 napon belüli elállási jog:
Webáruházunk nagykereskedelmi tevékenységet folytat, ügyfeleink csak és kizárólag cég, egyéni vállalkozás, közület, intézmény, stb.: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró nem természetes személy. A 45/2014. (II. 26.) fogyasztói szerződésekre vonatkozó kormányrendelet hatálya nem terjed ki az Ügyfélre akkor, ha az Ügyfél cég, egyéni vállalkozás, közület, intézmény, egyéb nem természetes személy.
8. Felelősség korlátozás:
A webáruházon keresztül történő vásárlásnál az Ügyfél elfogadja az Internet lehetőségeit, és korlátait. A weboldalon megjelenő képekért, előre nem kiszámítható árváltozásokért (árfolyam ingadozás, beszállítói árváltozás) felelősséget nem vállal a Szolgáltató! Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie. A Szolgáltató nem felel az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért.
(Vírus, szoftverhibából, szerver meghibásodásból, illetve egyéb internetes hibából).
Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért nem vállal a Szolgáltató felelősséget, ill. a feltüntetett képek helyenként illusztrációk. A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár, a feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. Az esetleges elírásokból eredő károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltató jogosult a tranzakció lebonyolításától (a megrendelt termék leszállításától) mindenféle következmény nélkül visszalépni!
9. Tájékoztatás / Panaszkezelés:
A Szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet, hogy a megkötendő szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek és nem kerül iktatásra!
A fogyasztó panasszal élhet, amennyiben a vásárlás során valamilyen problémával szembesült. A panaszt megteheti szóban és írásban, melyet személyesen tehet meg, vagy a Szolgáltató elérhetőségeit veheti igénybe.
Online Vitarendezési Platform: Amennyiben az ügyfél "fogyasztó" és panasszal kíván élni online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, megteheti azt a jogviták rendezésére használható Online Vitarendezési Platformon (ODR), melynek elérése a következő: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Békéltető testület: A békéltető testületek célja az , hogy megkíséreljék a fogyasztó és a szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között, és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését. A Szolgáltatónak kötelezettsége van a békéltető testületi eljárásban való együttműködésre! A békéltető testületek hatáskörébe azok az ügyek tartoznak, melyekben a fogyasztó és egy vállalkozás vitája:
• a termék minőségével, biztonságosságával (pl.: hibás teljesítés, szavatosság, jótállás),
• a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával (pl.: hibás termék által okozott károk),
• a szolgáltatás minőségével vagy (hibás teljesítés)
• a szerződés megkötésével vagy teljesítésével kapcsolatos (pl.: a szolgáltató egyáltalán nem teljesít, vagy nem azt teljesíti, amit vállalt).
Melyik békéltető testülethez fordulhat a fogyasztó a problémával: A fő szabály az, hogy az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes, tehát a fogyasztó választhat, hogy melyik békéltető testülethez fordul. A fogyasztó kérelme alapján illetékes a szerződés teljesítésének helye vagy a vitában érintett vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület is. Abban az esetben, ha több fogyasztó fordul a testülethez ugyanabban az ügyben, akkor bármelyik fogyasztó lakóhelye szerint illetékes testület valamennyi fogyasztóra nézve illetékes. A békéltető testületek elérhetősége itt található.
A békéltető testületek működésével, a hozzájuk fordulás feltételeivel kapcsolatos további részletek innen érhetők el.
10. Garancia, jótállás:
Forgalmazott termékeinkre kötelező jótállásról és szavatosságról a 270/2020. (VI. 12.) és a 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet és a 18/2020. (VI. 12.) ITM rendelet, valamint a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet rendelkezései az irányadók.
Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére ill. a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályaira a 270/2020. (VI. 12.) kormányrendelet, a 18/2020. (VI. 12.) ITM rendelet, a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet ill. a Ptk-ban és a 151/2003. (IX. 22.) kormányrendeletben foglaltak az irányadóak.
Kérjük, hogy a garanciajeggyel ellátott termékekhez kapott garancialevelet őrizze meg a jótállási és szavatossági jogok érvényesítéséhez!
Nem érvényesíthető a jótállási igény ha a meghibásodást:
- nem rendeltetésszerű vagy a használati utasítástól eltérő használat okozta,
- nem megfelelő szállítás vagy tárolás okozta,
- környezeti vagy a készüléken kívül álló ok (pl. nem megfelelő hálózati feszültség, hosszabbító, áramfejlesztő, stb.) okozta,
- vagy a készüléket a garancialevélben szereplő szakszervizeken kívül már más is javította.
A kellékszavatosság, termékszavatosság, és a jótállás fogalmairól, meghatározásukról, szabályaikról ide kattintva tekinthet meg bővebb információt.
A szavatossági jogokkal, határidőkkel kapcsolatos fontos információk innen érhetők el.